Siirry pääsisältöön

Matka Pärnuun osa 3

Kolmas päivä Pärnussa valkeni yhtä aurinkoisena kuin edellinenkin. Nyt täytyi muistaa se aurinkorasva. Aamu alkoi normikaavalla, seiskalta aamupalalle, jossa nämä aiemmin mainitut eläkeläiset olivat jo ennättäneet tyhjentää tarjolla olleen skumppapullon ja myöhemmin tulleet ikäkumppanit odottelivat malttamattomina uuden tuontia. Aamiaisen jälkeen emme päässeetkään huoneeseen. Oven lukko oli mennyt 'sekaisin' ja vaati huoltomiehen käyntiä sekä lukon uudelleen koodausta.. no pieni lenkki aurinkoisessa aamussa ei haitannut. Asia tuli kuntoon nopeammin kuin ajateltiin ja henkilökunta lupasi toimittaa puolen päivän jälkeen huoneeseen vielä hyvitystäkin. Käväisimme huoneessa laittamassa aurinkorasvaa ja lähdimme aamulenkille. Päätimme kiertää eilisen lenkin toisin päin.

Hyvitys oven toimimattomuudesta😋

Hotellin uusi osa aamuauringossa.

Taidetta Rantapuistossa

Luonnon omaa taidetta nousuveden jäljiltä.

Vesi oli huomattavasti matalammalla tiistaihin verrattuna, kova tuuli vei kuitenkin halut lähteä käymään aallonmurtajalla. On siihen eräskin kivi käsipelillä raahattu.

Lenkkeilyn ja keskustassa lounaalla käynnin jälkeen tultiin hotellille hetkeksi auringonottoon. Altaalla saimme olla lähes keskenämme. Sesonki oli jo selkeästi ohi ja lähes joka paikassa oli rauhallista.

Ainoa paikka missä törmäsimme ruuhkaan matkalla oli suomalaisessa omistuksessa oleva Steffani pizzeria. Keskiviikkoiltana teki mieli syödä perinteiset reissupitsat ja ajattelimme mennä Nikolailla olevaan ravintolaan. Jonkin aikaa seisoimme jonossa, joka ei näyttänyt etenevän. Onneksi ei ollut vielä hurjan kiljuva nälkä, joten päätimme yrittää parempaa onnea samaisen ravintolan kesäravintolassa aivan hotellimme vieressä. Jonoa oli sielläkin, mutta onneksi seurueita näytti purkautuvan myös tasaista tahtia ulos. Jonotimme parikymmentä minuuttia, eräs asiakkaani oli heinäkuussa jonottanut tunnin.. joten suht nopeasti päästiin syömään. Tarjoilu oli nopeaa ja pitsat oli hyvät, näitä voi todella suositella. Reissussa voi silloin tällöin herkutella, kunhan se ei aivan jokapäiväistä ole.

Sen verran nälkä ennätti yllättää etten ihan heti pitsan saavuttua älynnyt kuvaa ottaa.

Pitsojen jälkeen kävimme rannassa vielä hieman kävelyllä ja ihastelimme Pärnun rantaa ja ilta-aurinkoa reilussa parinkymmenen asteen lämmössä. Pärnu näytti parastaan viimeisenä iltana. Tuuli oli tyyntynyt ja saanut selkeästi myös paikalliset rannalle ja veneilemään.

Torstaiaamuna olikin kotiinlähdön aika. Aamiaisen jälkeen kävimme vielä lenkkeilemässä Rantapuistossa ja kiersimme kaupungin uudemmalla puolen pienen lenkin. Kamojen pakkaamisen jälkeen suuntasimme auton keulan kohti Tallinnaa.

Pärnun puistot ovat erittäin siistejä ja hyvin hoidettuja

Hyötykasveja, lieneekö kaupunkilaisten yhteisiä?

Tallinn Gate kaupungin suunnasta

Tallinn Gate

Ahti rannalla

Edessä 123 km Tallinnaan lähes suoraa tietä. Kelikin oli sopivan pilvinen.
Aitäh Pärnu, we will see you again💛

Kotimatkalla saimme ihastella vielä kotimaista auringonlaskua. Kuva Nerkoolta.

Pärnussa olisi ollut myös Rough Diamondseille sopiva klubi 😎 (ei testattu)

Tänään onkin jälleen lenkkipäivä ja illalla pitänee käydä vetäisemässä soututreenit Ladylla. Iltapäivällä telkkarista tulee formulat Belgian Spasta, saas nähdä vetäiseekö tasainen hurina jälleen kerran uneen 😴

💜 Mukavaa sunnuntaita💜
Heli

Luetuimmat kirjoitukset

Kärsitkö notkoselästä? Lukaisepa vinkkiä asennon korjaukseen.

Notkoselkä on vaiva, joka johtuu yleensä lihasten epätasapainosta.  Kireät lonkankoukistajat vetävät lonkan koukkuun, vatsa pömpöttää ja pylly on pitkällä eli lantio kippaa eteen. Liian suora alaselkä taas saa niskan työntymään eteen ja ryhdin näyttämään huonolta eli tässä tapauksessa lantio kippaa taakse. Seuraavissa kolmessa kuvassa yritän havainnollistaa tätä😊 Normaali asento Lantio kippaa eteen, notkoselkä Lantio kippaa taakse, lautaselkä Notkoselkäisyyttä voi helpottaa vahvistamalla takareisiä, suoria ja vinoja vatsalihaksia sekä pakaralihaksia.  Edellisessä blogitekstissä kerroinkin liikkeestä pakaran aktivointiin.  Sen sijaan etureisien vahvistaminen voi pahentaa selän notkoa. Lonkankoukistaja muodostuu useammasta osasta, jotka kiinnittyvät yläosasta rintarangan alimpaan nikamaan ja lannerangan nikamiin sekä alaosasta lonkkaluuhun ja reisiluun yläosaan. Lonkankoukistajaa tulee vahvistaneeksi "vahingossa" muun muassa vatsalihasliikkeitä tehdessää

1-jakoinen, 2-jakoinen, 3-jakoinen... mitä nämä oikein tarkoittaa ja mikä olisi kehityksen kannalta järkevää?

Minulta saliohjelmaa kyselevät haluaisivat silloin tällöin jopa 4-jakoista ohjelmaa ja siis oikeasti niin, että suurinpiirtein joka lihasryhmä treenattaisiin eri päivinä... Perusteluni menevät kuin kuuroille korville, kun kerron, että paremmin sinä hyötyisit vaikka kahdesta koko kropan ohjelmasta, jotka on suunniteltu sinulle.  'Kaksi on aika vähän, treenaahan ilonakin monella ohjelmalla'. Ilonalla nyt sattuu olemaan treenitaustaa ja aikaa... On tietenkin asiakkaita, jotka luottavat asiantuntemukseeni 🤗 Mutta mitä nämä jakoisuudet sitten tarkoittavat 🤔 1-jakoinen ohjelma on koko kropan treeni, tämä riittää aloittelijalle ja 2-3 kertaa viikossa treenaavalle oikein hyvin. 2-jakoisessa ohjelmassa liikkeet on jaettu esim. koukistaviin/ojentaviin tai yläkroppaan/alakroppaan, tällaisella ohjelmalla treenatessa salikertoja pitäisi tulla vähintään 3-4 viikossa. Sitten voittekin miettiä kuinka monta kertaa viikossa pitää käydä salilla, kun ohjelma on jaettu kolmeen tai ne

#teamroughdiamonds esittelyssä

Timanttityttö-kilpailu tulee tosiaan uudistumaan vuonna 2018. Shining round- tulee poistumaan tai se tulee muuttumaan kilpailijaesittelyksi eli kierroksen arvostelu poistuu. Lajit säilyvät samoina: rinnalleveto-työntö 80% omasta painosta, maksimitoistomäärä 2 minuutin aikana; maastanosto 120% omasta painosta, maksimitoistomäärä 2 minuutin aikana; roikkuminen laakeroidusta tangosta 12 kg Bunda-nilkkapainojen kanssa, maksimiaika ja sisäsoutu 2 minuuttia, maksimimatka. Kisoihin tulee myös miesten kisa, joka on vielä työnimellä Mr. Badass! Varsinainen titteli on jaossa 13.10.2018, mutta seuraavat kisat ovat Record breakersit 3.2.2018 Iisalmessa, Tiinan Treenipalveluilla. Kisoissa yritetään rikkoa aiemmin lajeissa tehtyjä ennätyksiä. Samalla järjestetään myös Otevoima SM-kisat. Ilmoittautuminen on jo auki ja kisaajan pitää olla allekirjoittanut antidoping-sopimus 3.11.2017. Ei muuta kuin mukaan kisaamaan kanssamme! Tässäpä alla tiimimme esittelyt, vasemmalta oikealle (minähän olen